פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

ביטול עסקה
מס׳ ספק משרד הביטחון 11008875
1-700-705-360
סניפים: קדימה/ הירוקה/ קל וחומר/ צור יצחק/ רשפון
כניסת לקוחות
איך לבחור גריל גז?

איך לבחור גריל גז? – מדריך קנייה

ענף הגרילים בישראל פורח ומשגשג. בשנים האחרונות עוד יצרנים ויבואנים נכנסו לתחום הגרילים המופעלים על גז והשוק כרגע רווי ומבלבל. במאמר זה ננסה לעשות מעט סדר במונחים המקצועיים ובהבדלים בין הגרילים על מנת להקל על תהליך הבחירה.

מבערים

המבערים הם לב ליבו של גריל הגז. אז מה עלינו לבדוק בתחום זה?

כמות – הגרילים הנפוצים בארץ נעים בין כמות של שני מבערים לארבעה מבערים. ניתן להשיג גם גרילים ענקיים עם יותר מכך. כמות המבערים אל מול שטח הצלייה של הגריל היא שתבטיח יחס חום ופיזור אחיד ויעיל.

איכות – כל שהמבער עשוי ממתכת איכותית יותר הוא יחזיק יותר זמן מעמד. המבערים האיכותיים ביותר נקראים מבערים יצוקים (הכוונה היא לברזל יצוק) והבאים בתור אחריהם בסדר יורד הם : מבערי נירוסטה (מילה נרדפת לפלדת אל חלד) ומבערי אלומיניום. איכות המבער תקבע את אורך החיים שלו שכמובן תלוי גם באופן השימוש. מבערים שחדלו מלעבוד ניתנים להחלפה בעלות נמוכה יחסית ולכן אין צורך ליחס לנתון זה משמעות גדולה מדי (פסילת גריל בגלל שהמבער שלו יחזיק שנתיים פחות מהאחר היא לא רלוונטית לעומת משתנים אחרים חשובים יותר).

עוצמה – עוצמת בערת הגז נמדדת ביחידות הנקראות BTU . BTU היא יחידת מידה לחום ואנרגיה. המבערים הנפוצים בשוק מספקים עוצמה של 12 אלף BTU פר מבער. את הנתון הכללי צריך לבדוק בהתאם לשטח הצלייה של הגריל (כמו שנתון כ"ס ברכב אינו משמעותי ללא נתון משקל הרכב). יש לשים לב שלעיתים ישנם גרילים המגיעים עם כירה צדדית ואז הנתון הכללי של ה BTU נראה גבוה כשלמעשה אין להתחשב בכירה כשטח צלייה.

 

עגלה וגימור

האם אתם אנשים פונקציונאליים בלבד? או שגם נראות הגריל חשובה לכם? הגרילים הזולים יותר מגיעים עם עגלות פרקטיות העשויות מתכת צבועה ולרוב עם מדפי צד. חשוב לבחור גריל בעל איכות גימור גבוהה (בעיקר בריתוכים) על מנת להבטיח שהגריל לא יחליד ברבות השנים. הגרילים היקרים יותר מגיעים עם עגלות ומכסה העשוי נירוסטה שהיא למעשה פלדת אל חלד. גרילים אלו נראים מרשימים מאוד, אך לא בהכרח יחזיקו הרבה יותר זמן מעמד בצורה כזו שמצדיקה את מחירם. יש לזכור שהגריל יעמוד מכוסה מרבית הזמן ולכן הנראות שלו חשובה בעיקר בזמן השימוש עצמו. כמובן שזהו שיקול סובייקטיבי והגרילים עשויי נירוסטה פופולאריים מאוד.

מרבית הגרילים היום כוללים מכסה ואסור לוותר על פונקציה זו. בישול בגריל גז מעט שונה מגריל פחמים והאפשרות לצלות את הבשר בזמן שהמכסה סגור מקנה לו מעט ארומה של עישון.

 

שטח צלייה ורשתות

ככל ששטח הצלייה גדול יותר וכמובן כמות המבערים, צריכה הגז רבה יותר ולכן גם תדירות החלפת הבלון. מצד שני היתרון הוא שלא חובה להפעיל את כל המבערים בכל שימוש ובכל זאת ישנה עתודת שטח לאירועים גדולים.

חלק מהגרילים מגיעים רק עם רשתות כברירת מחדל, וחלק מגיעים עם חצי / שליש פלטה. הפלטה יעילה לצליית מעורב, שווארמה וכו’. בכל מקרה יש לוודא שמדובר ברשתות איכותיות ועבות מברזל יצוק מצופה אמייל.

כמו כן רצוי לוודא שישנה רשת עליונה לחימום פיתות ובשר שכבר מוכן.

 

תכונות נוספות שניתן למצוא בגרילים:

הצתה אלקטרונית – כמו בכיריים בבית, הצתה אלקטרונית יוצרת ניצוץ הדרוש להבערת המבער. במידה ואין ניתן להשתמש בגפרורים או מצת.

כירת צד – מתאימה לבישול קפה, חימום מרינדה או אפילו פויקה קטן.

גלגלים – פונקציה חשובה למי שמתעתד לנייד את הגריל. לצערנו לרוב, מדובר בגלגלים לא מספיק איכותיים.

 

סיכום ומחירים:

אחרי שעברנו על כל הפרטים הטכניים אל לנו לשכוח שמדובר במוצר יקר יחסית ועלינו לבדוק גם את הדברים הבסיסים בכל קנייה צרכנית נבונה – אחריות ושירות. האם האחריות היא בבית הלקוח או שיש להגיע למקום הקנייה? האם מדובר בחברה מוכרת שסביר להניח שבעוד שנים רבות עדיין יהיו ברשותה חלקי חילוף? האם הגריל מגיע מורכב או בקרטון? האם יש שירות הרכבה במידה ונחפוץ בכך?

ועכשיו למחיר – על מנת שנוכל להשוות בין תפוחים לתפוחים, עלינו לבדוק האם הגריל מגיע עם כיסוי, וסת גז, צינור והובלה. השווי הכולל של פריטים אלו הוא לערך 350 ₪ וכל יצרן ומשווק “משחק” את המשחק באופן שונה. רצוי לבדוק האם המחיר כולל פריטים אלו ואם לא כמה הם עולים על מנת שנוכל לבצע השוואה אמיתית.

 

לצפייה במגוון גרילים במחירים אטרקטיביים לחצו כאן.

no-lazy