פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

ביטול עסקה
מס׳ ספק משרד הביטחון 11008875
1-700-705-360
סניפים: קדימה/ הירוקה/ קל וחומר/ צור יצחק/ רשפון
כניסת לקוחות

                        חימום מים – כל השיטות:                                                                                  
בימי החורף הקרים, אין כמו מקלחת מפנקת בבוקר או בסיומו של יום, מקלחת עם מים חמים ומלטפים. בבתים בהם גרים מספר אנשים קיימת תמיד סוגיית המים החמים: האם יש מספיק מים חמים למקלחת וכמה זה עולה לנו.


קר לכם בחדר המקלחת? הביטו במגוון פתרונות חימום איכותיים במחירים מעולים!
 

ישנם מספר פתרונות לחימום מים בעלויות התקנה וצריכה שונות, לכל פתרון יתרונות וחסרונות כמובן.

חימום מים - כל השיטות
   

במאמר זה נסקור את המחירים, היתרונות והחסרונות של הפתרונות הבאים : 
א. דוד שמש חשמל.

ב. חימום חשמלי.

ג. חימום בגז.

 

א. דוד שמש / חשמל - הפתרון הנפוץ ביותר, אשר קיים כמעט בכל בית, הוא דוד השמש/ החשמל. פתרון זה נפוץ מאוד כיוון שהוא יעיל וחסכוני יחסית. בישראל מרבית הימים, אפילו בעונת החורף, מלווים בכמה שעות של שמש שיכולים להספיק לחימום מסוים של המים בדוד השמש. דוד שמש המבוסס על קולטי שמש יהיה יעיל מאוד בקיץ ויעיל במידה מסוימת בחורף ועלות החימום בשיטה זאת היא כמובן אפסית, מלבד רכישה והתקנה ראשונית. בימים בהם דוד השמש אינו מספיק לחימום כמות המים הנדרשת, ניתן להשלים את החימום באמצעות חשמל. עלות החימום בדוד חשמלי היא כ-1.20 ש"ח לשעת חימום.

החברות הקיימות כיום בשוק (אמישראגז, כרומגן, פרת, נמרוד, ירדן ואחרות) מספקות מספר סוגים של פתרונות, המשתנים בהתאם לסוג ולגודל הבית. בבתים פרטיים או משותפים (עד 5 קומות) ניתן להתקין מערכת תרמוסיפונית פתוחה, כלומר דוד שמש רגיל, שעלותה נעה בין 1400 ש"ח ל- 3300 ש"ח ועוד התקנה שעולה בין 500 ל- 900 ש"ח (תלוי אם ההתקנה תקנית או לא). פתרון נוסף לבתים מסוג זה היא מערכת תרמוסיפונית מאולצת פרטית, שבה קולטי השמש ממוקמים על הגג, אך הדוד עצמו נמצא בבית ויש בו משאבה פרטית לכל דייר. זהו פתרון יעיל לבתים בהם אסור, מבחינה בטיחותית לשים דוד שמש על הגג, אך מערכת כזו יקרה בכ-1500 ש"ח ממערכת רגילה.

בבניינים רבי קומות, הפתרון הוא מעט אחר. יש צורך במערכת סגורה שבה הקולטים משותפים לכל הדיירים. במערכת כזו יש סיכוי גדול יותר לתקלות בהתאם למספר המשתמשים במערכת. מערכת אופציונאלית נוספת היא מערכת מאולצת פרטית סגורה, כלומר, מערכת שבה המים מקולט השמש לא מתערבבים עם המים בדוד וכך נשמר הקולט לאורך זמן ונמנעות בעיות של אבנית בקולט השמש. חשוב לציין שזו מערכת יקרה למדי (כ-5000 ש"ח) ואורך חיי המערכת יכול להיות קצר יותר מזה של מערכת רגילה.

בנוסף למערכות אלו קיים גם דוד מחליף חום אשר משתמש במערכת ההסקה המרכזית לחימום מים. זו מערכת יקרה יותר, אך אפקטיבית מאוד במקומות קרים.


לסיכום : 
עלות רכישה + התקנה : 2500 ₪ ומעלה…
עלות חימום : בקיץ או בימי שמש – 0 ₪. 
בזמן הדלקת גוף החימום – 1.20 לשעה.

 


ב. חימום חשמלי בלבד - סוג נוסף של דוד חימום הוא דוד חשמלי בלבד, במקום שבו לא ניתן להתקין קולטי שמש. החימום בשיטה זו הוא יקר כיוון שכל הדלקה של הדוד (הבוילר) מחממת את כל כמות המים שבמיכל. המחיר הוא כ- 1700 ש"ח כולל התקנה.
קיים גם מחמם חשמלי נקודתי (לדוגמא אטמור) שניתן לקנות בכל חנות עשה זאת בעצמך (במחיר של 300-600 ש"ח) ואף להתקין לבד. מחמם מסוג זה צורך כפול מכמות החשמל שצורך דוד חשמלי, אך הוא מהווה פתרון טוב למצב בו נגמרים המים החמים באמצע המקלחת (כפי שקורה לכולנו לעיתים…). לא כדאי לבנות על מערכת כזאת שתפיק מים חמים מאוד, למי שאוהב, או זרם חזק וחם. המחמם הנקודתי מותקן בתוך המקלחת ולמעשה פועל רק כאשר מתקלחים.

לסיכום :
 

 


החסרונות של שיטות אלו הן שיש לצרוך חשמל לטובת החימום גם בקיץ, אשר בישראל מתארך על מרבית השנה…

היתרונות הן בעיקר במחמם הנקודתי. המחמם הנקודתי לא מצריך חימום של כל מיכל הדוד, ולכן למרות שצריכת החשמל פר שעה היא גבוהה, ייתכן והחשבון בסוף החודש יהיה נמוך יותר. תלוי במספר האנשים בבית ובמשך המקלחות. כמו כן המחמם הנקודתי הוא זול יחסית ואף ניתן להתקינו לבד, עובדה שהופכת אותו לאטרקטיבי כאשר לא חושבים לטווח ארוך במיוחד (בתים ישנים, סטודנטים וכו’). 
 

ג. חימום בגז  שיטה נוספת ומקובלת פחות היא החימום בגז. מדובר במערכת שמציתה את המבער בכל פעם שפותחים את ברז המים החמים. המערכת מפסיקה לפעול כאשר סוגרים את הברז וכך מחממת בכל פעם רק את כמות המים הנדרשת. חברות הגז מציעות את המערכת במחירים שונים ללקוחות החברה ולאלו שאינם לקוחות. המחירים נעים בין 2600 ש"ח ל 4800 ש"ח. עלות החימום במערכת כזו היא כ-200-250 ש"ח למשפחה בחודש ממוצע.
 


וטיפ קטן לסיום- למי שחולם על מקלחת חמה מיד עם הגיעו הביתה או למי שנמאס לקום מוקדם יותר בחורף כדי לחמם את המים, ניתן לקנות טיימר שמתחבר למפסק הדוד החשמלי ויפעיל את הדוד עבורכם בשעה אליה תכוונו ולמשך הזמן אותו תבקשו. חשוב לשים לב שאנחנו מכוונים את הטיימר לשעות ולמשך זמן שבאמת נחוץ לנו כדי לא לבזבז חשמל מיותר על חימום מים שלא נשתמש בהם או שיתקררו עד שנגיע הביתה.

no-lazy